Hazai

3 érv, amiért 2021-ben is fontos lesz a linképítés

3 érv, amiért 2021-ben is fontos lesz a linképítés

A linképítés az a folyamat, amikor a weboldalunk fő URL-jét vagy valamelyik aloldal linkjét helyezzük ki más, lehetőleg releváns weboldalakra.

A kitett backlinkek (visszamutató linkek) erősítik a vállalkozás online jelenlétét, segítik a márkát népszerűsíteni, illetve megbízhatóbbá tenni a céget a neten. A jövőben pedig az így kitett linkek a vállalkozásunk felé képesek irányítani a forgalmat, mely nagy segítség a későbbi lead generálásban a marketingeseknek.

Nyilván nem érdemes csak úgy vaktában kidobálni különféle oldalakra a vállalati linkeket, hiszen fontos, hogy megfelelő kulcsszavak szerepeljenek az adott tartalomban, illetve lehetőleg nívós és leinformálható oldalakra kerüljenek ki a vállalat visszamutató linkjei.

Linképítési módszerek, amelyek 2021-ben is működni fognak

1.  Terjedelmes, értékes, egyedi tartalom

A linképítés egyik legnépszerűbb formája a külső PR cikkekbe bújtatott backlinkek, de ezek csak akkor működnek, ha az alábbi feltételek érvényesülnek:

Legalább 1000-5000 szavas bejegyzések legyenek a PR cikkek.
Értékes, egyedi, nem másolt, nem fordított tartalom.
Képeket, infográfokat és videókat is tartalmazzon a PR cikk.
Hivatkozzunk a cikkekben neves szakértőkre, hogy hiteles legyen a bejegyzés.
Tagoljuk a szöveget: használjunk alcímeket, felsorolásokat, bekezdéseket, stb.

2.         Kevesebb, de értékes backlink

Régen divat volt linkfarmokra kitenni a vállalatok backlinkjeit, de ez most már nem ér semmit. Igyekezzünk magas Domain Authority-vel rendelkező, releváns témájú oldalakra kitenni a PR vagy Sales cikkeket, hogy igényes felhasználókat tudjunk bevonzani.

Ez egyedül nem fog meni, hiszen ez gyakorlatilag olyan, mint régen a call centerekben a hideghívás. Ez nem működik, így mindenképpen kérjünk fel egy nívós SEO-SEM céget, ahol kiváló partneri kapcsolatokat ápolnak a legnagyobb webes portálokkal az ügynökök.

3.         Használjuk ki a kisebb, de értékes közönséggel rendelkező influencereket

A közösségi média oldalakon számos mikro influencer van jelen, akiket még nem sodort el a hirtelen meggazdagodási láz. Ők jó lehetőséget nyújthatnak abban, hogy segítsék a blog bejegyzéseikkel és a közösségi média platformjaikkal a vállalatunk népszerűsítését.